Välj en sida

KÖPVILLKOR

(fr o m 2020-11-13)

Produktinformation

Vi försöker återge produkterna i webbutiken så korrekt som möjligt men kan inte garantera deras exakta utseende då färgskillnad kan förkomma pga av bildskärm, fotokvaliteten och upplösningen. Är du osäker besvarar vi gärna dina frågor om färger och storlekar.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i webbutiken samt slutförsäljning av produkter. Om en produkt i Kokkolits sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Kokkolit inte skyldig att tillhandahålla produkten även om kunden beställt och fått bekräftat en sådan beställning.

Beställning och köp

När du gjort din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din uppgivna e-postadress. I bekräftelsen finns information om beställda produkter, pris, fraktkostnad, valt betalningssätt samt fakturerings- och leveransadress.

Upptäcker du något fel i beställningen ber vi dig omedelbart kontakta oss på info@kokkolit.se eller ringa 0703-16 14 90.

Betalning

Kortbetalning i webbutiken sker säkert och enkelt med hjälp av Stripe. Stripe krypterar dataöverföringen via TLS (Transport Layer Security) och följer PCI DSS som är en säkerhetsstandard framtagen av bl.a VISA och MasterCard. Kokkolit får ingen information om dina kortuppgifter.   

Du kan också betala med swish (1236 534648). När du betalar med swish gör vi en manuell kontroll av att betalningen kommit fram. Din order behandlas så snart vi kan se att betalningen kommit fram.

Fraktkostnad och leverans

Fraktkostnad  

Frakt kostar 49 kr inkl. moms. Handlar du för mer än 1 000 kr är det fri frakt. Beställda och betalda varor skickas inom en vecka efter bekräftad beställning.

Försändelsen skickas med Postnord (försändelser som väger mindre än 250 gram) eller DHL. Leveranstid ca 3-4 vardagar. Om paketet är för stort för brevlådan får du ett SMS eller avi om var du kan hämta ditt paket. Hämtar du inte paketet inom 14 dagar returneras det till Kokkolit. I sådana fall förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift som motsvarar kostnader vi har haft för beställningen, f.n. 150 kr.   

Avhämtning

Du kan också välja att hämta dina varor på Sveagatan 33 på Limhamn. När din order är färdigbehandlad får du ett mail från oss. Läs mailet noggrannt – det innehåller instruktioner om hur du hämtar ut ditt paket. 

Storleksguide

Klicka här för att få hjälp att välja storlek på din Limhamnshoodie.

Byte och ångerrätt

Byte

Vid byte av en vara, t ex om du vill byta storlek eller färg, står du för fraktkostnaden tillbaka till Kokkolit. Vi bjuder på fraktkostnaden när vi sänder den nya varan till dig.

Ångerrätt

Som kund hos Kokkolit har du enligt lag (Distanshandelslagen) rätt till 14 dagars ångerrätt från att du mottagit varan. Du måste återlämna varan i lika gott skick som när du fick den vilket innebär att varan ska vara oanvänd och returneras i oskadat skick.

När ångerrätten utnyttjas betalar köparen fraktkostnaden tillbaka till Kokkolit. Återbetalning med varans hela belopp exkl. ursprunglig fraktkostnad sker inom 30 dagar från det att vi mottagit försändelsen.

Reklamation

Du kan reklamera en vara om den är felaktig, skadad, felexpedierad eller belastad med tillverkningsfel. Reklamation ska ske utan dröjsmål från den tidpunkt då skadan eller felet upptäcktes.

Om du behöver reklamera en vara kontaktar du oss på info@kokkolit.se och uppger ordernummer, ditt namn och kontaktuppgifter samt berättar vilken typ av fel det gäller. När vi tagit emot din reklamation kontaktar vi dig.

Integritet

Du kan läsa om hur vi skyddar din integritet i Integritetspolicy och Cookie Policy.

 

0703-16 14 90

Kokkolit, en del av Fruivita AB
Sveagatan 33 A
216 12 LIMHAMN
Sverige

FÖLJ OSS